האם אתם יודעים איזה סוג של אבחונים דידקטיים אתם צריכים?

מתלבטים אם כדאי לערוך לכם או לילדכם אבחונים דידקטיים?

או שאולי...

אתם כבר יודעים שאתם צריכים לערוך אבחונים דידקטיים, אבל רוצים ללמוד על זה עוד?

אם כך, הגעתם למקום הנכון!

אני מתארת לעצמי שיש לכם הרבה שאלות על הנושא – מתי צריך לערוך אבחונים דידקטיים, ולמי צריך לפנות בעניין? ובעיקר – איזה סוג של אבחונים דידקטיים אתם צריכים?

אל דאגה, כל התשובות יהיו בהמשך.

בואו נתחיל מההתחלה -

יש הרבה סיבות היכולות להוביל אתכם לשקול עריכת אבחונים דידקטיים.

האם למשל...

המורה של הילד שלכם המליצה שהוא יערוך אבחונים דידקטיים, בגלל שהיא שמה לב שקשה לו בלימודים?

או שאולי דווקא אתם אלה שחושבים שכדאי לגשת ולבצע אבחונים דידקטיים, כי אתם מרגישים שבניגוד לילד הגדול שאיתו הכל זרם בקלות, הילדה הקטנה שלכם זקוקה להרבה יותר תמיכה ועזרה בשיעורי הבית?

האם הבן המתבגר שלכם ביקש שתיקחו אותו לערוך אבחונים דידקטיים, כי החבר שלו קיבל הקלות בבגרויות והוא חושב שיש לו בעיה דומה, ואז אולי גם לו מגיע?

או שאולי אתם סטודנטים שמבינים פתאום שהקשיים שהרגשתם בתיכון לא נבעו מזה שהייתם עצלנים או טיפשים, אלא מכך שיש לכם ליקויי למידה שאף אחד לא זיהה, ולכן אתם חושבים שהגיע הזמן לערוך אבחונים דידקטיים ולהבין איזו עזרה אתם צריכים.

ואולי אתם בכלל מתעניינים בנושא של אבחונים דידקטיים בגלל סיבה אחרת.

כך או כך...

חשוב שתדעו שיש סוגים שונים של אבחונים דידקטיים, ולכל אחד מהם יש מטרות קצת שונות. ולכן חשוב שתבדקו איזה סוג של אבחונים דידקטיים עונה על הצרכים שלכם הכי טוב.

אם אתם לא יודעים מה בדיוק אתם צריכים, כדאי שתמשיכו לקרוא...

אבחונים דידקטיים – הקדימו תרופה למכה

לפני שאסביר על סוגים שונים של אבחונים דידקטיים, חשוב שתדעו דבר נוסף -

אם נראה לכם שיש צורך בעריכת אבחונים דידקטיים, אל תדחו אותם! הקדימו תרופה למכה!!

כדי להבין מדוע, בואו נבדוק ביחד משהו קטן על אבחונים דידקטיים...

מה הייתה התגובה שלכם כאשר המורה של הילד או הילדה שלכם אמרה שאולי יש להם ליקויי למידה, ושכדאי לקחת אותם לעריכת אבחונים דידקטיים?

האם חשבתם שהיא מגזימה? האם זה הכעיס אתכם? או שאולי דווקא הרגשתם שסוף סוף מישהו מרגיש כמוכם - שיש לילד או לילדה שלכם קושי כלשהו שאתם עוד לא יודעים מהו בדיוק?

אולי זה יפתיע אתכם לדעת ש...

להרבה הורים קשה מאד לקבל את הידיעה שיתכן שלילד או לילדה שלהם יש ליקויי למידה. וזה מובן, זה באמת לא קל לדעת שלילדים שלכם קשה יותר מילדים אחרים!

הבעיה היא, שבגלל שהרבה פעמים להורים קשה לקבל את זה, הם נמנעים מלערוך אבחונים דידקטיים. הם (ואולי גם אתם?) אומרים לעצמם משפטים כמו: "המורה סתם עושה עניין גדול מקושי קטן". או "זה לא דחוף, נחכה קצת. רק אם המצב לא ישתפר בשנה הקרובה, אז נשקול לערוך לילדה אבחונים דידקטיים".

אבל, כדאי מאד שתדעו -

משפטים כאלה הם לא נכונים, ויותר מזה - הם מזיקים!

אם הילד או הילדה שלכם מתקשים מאד בלימודים, ואתם לא עורכים אבחונים דידקטיים כדי להבין מה גורם לקושי... הקושי הזה לא יעלם מעצמו.

להיפך,

הוא רק ילך ויחמיר והילדים שלכם ימשיכו לסבול מכך.

וזה כמובן בעייתי מאד.

למה זה בעייתי?

יש לכך כמה סיבות:

דבר ראשון, עם הזמן הפער בין ההישגים של הילד שלכם להישגים של שאר הכיתה ילך ויגדל, וזה יהיה קשה יותר לצמצם אותו.

דבר נוסף, אם לילד שלכם יש ליקויי למידה שלא אובחנו, הוא יפתח עם הזמן פחד ורתיעה מלימודים ומבית הספר, וכבר לא ירצה ללכת לשם יותר. ואפשר להבין אותו – כמה זמן אתם הייתם מחזיקים בעבודה שבה אתם כל הזמן נכשלים, ושגם הבוסים שלכם וגם החברים שלכם רואים את זה ויודעים שאתם לא מוצלחים?

והכי חשוב...

אם לילד שלכם יש ליקויי למידה שלא אובחנו, סביר להניח שההערכה העצמית שלו תהיה מאד נמוכה!

בשביל להבין מדוע, נסו לדמיין לעצמכם מה מרגישה ילדה בכיתה ג' שיש לה חברות שכבר קוראות לבד את הארי פוטר, והיא עוד קוראת לאט מאד, וגם לא ממש מבינה את מה שהיא קוראת. אם היא לא תדע מה הסיבה שגורמת לקושי שלה בקריאה...

...היא תרגיש טיפשה ולא מוצלחת!

יש הרבה מבוגרים (ואולי אתם ביניהם?) שעדיין זוכרים את התסכול שהם חוו בשנות בית הספר. הם סבלו מליקויי למידה אבל אף אחד לא ידע לאבחן את זה אז, ובטח שלא להמליץ על אבחונים דידקטיים... וכך במשך הרבה שנים הם הרגישו טיפשים ולא שווים שלא באשמתם.

יש להניח שלא הייתם רוצים שגם הילד שלכם ירגיש כך.

לכן, אם המורה ממליצה לכם על אבחונים דידקטיים, או אם אתם מרגישים שלילד שלכם יש קשיים לימודיים, חשוב לערוך אבחונים דידקטיים מוקדם ככל האפשר!

כך תדעו אם יש ליקויי למידה, ובמידה וכן תוכלו לחזק את הילד שלכם בתכנית למידה המתאימה לו, אשר תאפשר לו לממש את היכולות שלו.

האם אתם יודעים מה זה בעצם ליקויי למידה?

אז אתם כבר יודעים כי המטרה של אבחונים דידקטיים היא לגלות אם יש לילד או לילדה שלכם ליקויי למידה.

אבל רגע...

האם אתם יודעים מהם בדיוק ליקויי למידה?

אז ככה –

כאשר לילד שלכם יש ליקויי למידה זה אומר שיש יכולות מסוימות בתחום הלימודי שהן חלשות מאד אצלו. לכן הוא מאד מתקשה בהן וההישגים שלו בתחומים האלה יהיו נמוכים מאד.

זה יכול להיות למשל קושי בתחום המילולי, שיגרום לו לבעיה בהבנת הנקרא. כלומר, הוא ידע לקרוא, אבל הוא לא יבין על מה בדיוק היה הקטע שהוא קרא עכשיו.

וזה יכול להיות לדוגמא קושי בתחום הכמותי, שיגרום לו לבעיה בלימוד חשבון. למשל, הוא לא יצליח ללמוד לבצע חישובים שלכם נראים פשוטים כל כך כמו 9+8.

חשוב שתדעו שליקויי למידה הם קשיים שנולדים איתם, ולא קשיים שנובעים מחוסר השקעה או חוסר רצון ללמוד. במילים אחרות, זו לא אשמתם של הילד או הילדה שלכם.

לכן....

אם יש תחום מסוים שבו היכולת של הילד שלכם היא נמוכה מאד בהשוואה ליכולות האחרות שלו, או אם באופן עקבי ההישגים של הילדה שלכם הם נמוכים, כדאי שתערכו להם אבחונים דידקטיים. רק כך, בעזרת אבחונים דידקטיים תוכלו לדעת אם הם מתמודדים עם ליקויי למידה, ותדעו כיצד ניתן לעזור להם.

האם כל קושי בלימודים הוא בגלל ליקויי למידה?

האם בכל פעם שהילד שלכם נתקל בקושי בלימודים זה אומר שאולי יש לו ליקויי למידה, ושכדאי לבצע אבחונים דידקטיים?

לא בטוח...

האם למשל הייתם עורכים אבחונים דידקטיים לילד או לילדה שלכם במקרים הבאים –

  • כאשר התחילו בכיתה ללמוד בשיעורי חשבון על שברים, והילד שלכם לא מצליח להבין את הנושא הזה
  • כאשר הציונים של הנערה המתבגרת שלכם ירדו באופן משמעותי בחודשים האחרונים
  • כאשר הילדה שלכם מבקשת מכם שתכינו איתה שיעורי בית, ואומרת שהיא לא יודעת להכין לבד

התשובה היא...

תלוי מה גורם לקושי שלהם בלימודים -

אולי למשל הציונים של הבת המתבגרת שלכם ירדו לא בגלל שהיא מתקשה בלימודים, אלא בגלל שהיא נפרדה מהחבר שלה ושום דבר לא מעניין אותה כרגע?

ואולי הבת הקטנה שלכם מבקשת שתכינו איתה שיעורי בית פשוט כי נעים לה שאתם יושבים איתה ומעניקים לה תשומת לב, אבל בעצם היא הייתה יכולה להכין אותם בכוחות עצמה...

ואולי באמת הבן שלכם סובל מליקוי למידה בתחום החשבון, ולכן כאשר החומר בחשבון נהיה מסובך יותר (איך לעזאזל מוצאים מכנה משותף בין שתי שישיות ושלוש חמישיות...), מתחילים להרגיש בליקוי הלמידה שלו.

במילים אחרות, חשוב שתדעו ש...

לא כל קושי בלימודים מצביע על כך שיש ליקויי למידה .

כלומר, יתכן והילד או הילדה שלכם באמת סובלים מליקויי למידה, אבל יתכן שפשוט עוברת עליהם תקופה מאד קשה, ולכן הם כרגע לא מסוגלים להשקיע בלימודים.

זה יכול לקרות מכל מיני סיבות -

למשל אם בדיוק עברתם דירה, והילד שלכם התחיל ללמוד בבית ספר חדש ועדיין לא התרגל אליו...

או אם הסבא האהוב נפטר והילד שלכם כרגע מאד עצוב ונסער...

או אם החברות של הבת שלכם עושות עליה חרם ולכן אין לה חשק לבוא לבית הספר (זוכרים את התקופות האלה? לא קל להיות ילדה בבית ספר יסודי)...

בשורה התחתונה -

אם ברור לכם שהקשיים בלימודים התחילו בגלל משהו שקרה לאחרונה לילד או לילדה שלכם, אז סביר להניח שמדובר בבעיה רגשית ולא בבעיה לימודית.

כאשר המשבר הרגשי יחלוף, הילד או הילדה שלכם יחזרו להתעניין בלימודים, והקשיים הלימודיים שלהם גם יעברו. לכן, הפתרון במצבים האלה אינו אבחונים דידקטיים, אלא התייעצות עם פסיכולוג או פסיכולוגית קלינית כדי לשקול טיפול רגשי.

אבל...

אם הקשיים הלימודיים כבר נמשכים הרבה זמן, ואם נראה לכם או למורה שהקשיים האלה לא נובעים רק מסיבות רגשיות (כלומר מדברים שקרו לילד שלכם לאחרונה) אלא גם מסיבות אחרות, אז בהחלט כדאי לערוך אבחונים דידקטיים.

איזה סוג של אבחונים דידקטיים?

הנה, עכשיו זה באמת מגיע...

אבחונים דידקטיים או אבחונים פסיכו-דידקטיים? נשמע דומה אבל מאד שונה!

כולם משתמשים במילה אבחונים דידקטיים כאשר הם מדברים על אבחונים שקשורים ללימודים, אבל האמת היא שזה לא ממש מדויק.

מדוע? כי תחת הכותרת אבחונים דידקטיים נמצאים שני סוגים מרכזיים של אבחונים: אבחונים דידקטיים ואבחונים פסיכו–דידקטיים.

בשורה התחתונה, המטרה של שניהם היא לעזור לכם להבין מה הסיבה לקושי הלימודי של הילד שלכם – ליקויי למידה או קשיים רגשיים.

אבל שימו לב -

אמנם רק מילה אחת מבדילה ביניהם, אך יש להם מטרות שונות:

  • אבחונים דידקטיים בודקים היבטים לימודיים בלבד
  • אבחונים פסיכו-דידקטיים בודקים גם היבטים לימודיים וגם היבטים רגשיים

ואלה לא ההבדלים היחידים ביניהם...

לכן כדאי שתמשיכו לקרוא בתשומת לב רבה ותבינו היטב את ההבדלים ביניהם.

במילים אחרות, כאן נמצא המפתח להחלטה שלכם בין אבחונים דידקטיים לאבחונים פסיכו-דידקטיים.

3 מטרות חשובות של אבחונים דידקטיים שכדאי מאוד שתכירו

מי מעביר אבחונים דידקטיים?

אבחונים דידקטיים לא מועברים על ידי פסיכולוגית או פסיכולוג, אלא נערכים על ידי מאבחנת דידקטית.

כאשר אתם עורכים לילד שלכם אבחונים דידקטיים, תקבלו תשובות על שלוש שאלות מרכזיות:

  • מהן היכולות ומהם הקשיים של הילד שלכם בכל אחד מהתחומים המרכזיים של הלימודים?
  • מהם ההישגים הלימודים שהושגו עד עכשיו?
  • וכיצד לעזור לילד או הילדה שלכם אם מתברר שכן יש להם ליקויי למידה?

כלומר, אבחונים דידקטיים יתנו לכם תשובה אם בתחומים כמו קריאה, התבטאות בכתב, חשבון, תפיסה מרחבית, יכולת גרפו–מוטורית (פעולת הכתיבה) וקשב, יש לילד שלכם קשיים.

וגם...

האם ההישגים של הילד שלכם (למשל איך שהוא קורא או הידע שלו בחשבון) תואמים את הרמה המצופה בגיל שלו.

ההמלצות של אבחונים דידקטיים יכולות להיות מכל מיני סוגים, למשל:

  • המלצה על אבחונים נוספים יותר ספציפיים - אם למשל נתגלה ליקוי בתחום הקשב אז תהיה המלצה על אבחון קשב וריכוז, או אם נתגלה ליקוי בתחום החשבון אז תהיה המלצה על אבחון מעמיק יותר בתחום הזה.
  • המלצה להקלות – למשל הארכת זמן הבחינה, התעלמות משגיאות כתיב, הקראת הבחינה, מילונית באנגלית או דף נוסחאות מורחב בחשבון.
  • המלצה על הוראה מתקנת, כלומר על שעות תגבור עם מורה מיוחדת, אשר תעבוד עם הילד או הילדה שלכם ותחזק אותם.

ואולי אתם צריכים בכלל אבחונים פסיכו- דידקטיים??

בניגוד לאבחונים דידקטיים, אבחונים פסיכו- דידקטיים מועברים על ידי פסיכולוג או פסיכולוגית חינוכיים.

כפי שקראתם קודם, אבחונים דידקטיים מתייחסים רק להיבטים לימודיים. ולעומת זאת, אבחונים פסיכו- דידקטיים כוללים גם התייחסות להיבטים רגשיים.

במילים אחרות, אבחונים פסיכו- דידקטיים הם מעין הרחבה של אבחונים דידקטיים.

אז אלו תשובות תקבלו כאשר תערכו אבחונים פסיכו- דידקטיים לילד שלכם?

דבר ראשון , האם יש קשיים רגשיים כלשהם?

כלומר, האם ישנה מצוקה רגשית כלשהי שהילד שלכם מתמודד איתה?

זה יכול להיות רגשות קשים (כמו עצב או חרדה), דימוי עצמי נמוך וקשיים בקשרים החברתיים שלו.

כך למשל במסגרת אבחון פסיכו- דידקטי יתכן שיתגלה שהילד שלכם סובל מקשיי למידה קלים בלבד. אבל גם, שיש לו הערכה עצמית נמוכה וחרדות שונות. ובעצם, שני הדברים האלה ביחד פוגעים בו מאד וגורמים לכך שההישגים שלו מאד נמוכים.

דבר שני , אבחונים פסיכו-דידקטיים בודקים מהי מנת המשכל הכללית –

אבחון פסיכו- דידקטי כולל גם הערכת אינטליגנציה (מבחן IQ). זה חשוב כאשר רוצים למשל להבין אם הקושי הלימודי נגרם בגלל אינטליגנציה נמוכה (ואז זה אומר שכל היכולות הלימודיות הן נמוכות).

דבר שלישי , מהן היכולות והקשיים של הילד שלכם בכל אחד מתחומי הלימודים -

החלק הזה דומה למה שקראתם רק לפני כמה דקות על אבחונים דידקטיים... אבל חשוב שתדעו שבדיקת ליקויי הלמידה שנערכת במסגרת אבחונים דידקטיים היא מעמיקה ונרחבת יותר.

ודבר רביעי , המלצות –

גם כאן, כמו בסופם של אבחונים דידקטיים, יש המלצות על הקלות שונות במבחנים. אבל בנוסף גם תתכן המלצה על מסגרת חינוכית אחרת שמתאימה יותר לילד או לילדה שלכם. וגם, המלצה על טיפול רגשי במידת הצורך.

סיכום קצר – ההבדלים המרכזיים בין אבחונים דידקטיים ופסיכו- דידקטיים

קראתם על אבחונים דידקטיים ועל אבחונים פסיכו- דידקטיים ועדיין נשארתם קצת מבולבלים?

לא נורא, בואו ננסה לעשות סדר בדברים.

כפי שאתם כבר יודעים, ההבדל המרכזי בין אבחונים דידקטיים לפסיכו- דידקטיים הוא שאבחונים דידקטיים בודקים רק יכולות לימודיות, בעוד שאבחונים פסיכו- דידקטיים בודקים גם יכולות לימודיות וגם יכולות רגשיות.

האם זה אומר שאבחונים פסיכו-דידקטיים נותנים לכם יותר מאשר אבחונים דידקטיים?

לא!

מה שייתן לכם הכי הרבה זה מה שיצליח לענות בצורה הכי מדויקת על השאלה שמטרידה אתכם – מה מקשה על הילד שלכם?!

אז הנה השורה התחתונה...

אם נראה שאין שאלה לגבי גורמים רגשיים, ושהקושי של הילד שלכם הוא רק לימודי, אז כדאי שתערכו אבחונים דידקטיים.

מדוע? כי אבחונים דידקטיים מעמיקים יותר בבדיקה שלהם לגבי ליקויי למידה, ובנוסף ההמלצות שלהם גם מתייחסות להוראה מתקנת (הדרך שבה ניתן לעזור לילד שלכם להתמודד עם ליקויי הלמידה), דבר שאין בהמלצות של אבחונים פסיכו- דידקטיים.

לעומת זאת...

אם נראה שגם גורמים רגשיים משפיעים על הקשיים הלימודיים של הילד שלכם, כדאי שתערכו אבחונים פסיכו- דידקטיים.

מדוע? כי כך תקבלו תמונה רחבה יותר על הילד שלכם. תמונה שתעזור לכם להבין איזה קושי הוא המשמעותי יותר - הלימודי או הרגשי, וכיצד ניתן לעזור לילד שלכם בצורה הטובה ביותר. למשל המלצה גם על הקלות בלימודים וגם על טיפול פסיכולוגי.

לחצו כאן כדי להוריד למחשב שלכם קובץ עם תרשים זרימה שיסייע לכם לקבל החלטה ולקבוע האם אתם צריכים אבחונים דידקטיים או פסיכו- דידקטיים (לחיצה ימנית בעכבר ואז 'שמירה בשם').

ודבר נוסף, אם פניתם לאבחון כדי לבדוק אם הילד שלכם מתאים למסגרת החינוכית שבו הוא נמצא, או אם כדאי לחפש לו מסגרת אחרת מתאימה יותר (למשל חינוך מיוחד), אתם צריכים לערוך אבחונים פסיכו- דידקטיים. רק אבחונים כאלה נותנים המלצה לגבי מסגרת לימודית.

אז לאיזה סוג של אבחון הייתה זקוקה נגה?

הנה המקרה של נגה, שמדגים מדוע חשוב שתדעו איזה סוג של אבחון אתם צריכים –

לקראת סוף כיתה א' פנתה המורה של נגה אל הוריה, והמליצה להם לערוך לנגה אבחונים דידקטיים. היא אמרה להם שבשלושת החודשים האחרונים היא שמה לב שההישגים של נגה נמוכים משל שאר הכיתה, בייחוד בקריאה.

כשפגשתי את ההורים של נגה, הם סיפרו לי שהם הופתעו מאד. הם שמו לב אמנם שנגה לומדת לקרוא יותר לאט מאשר האחות הגדולה שלה, אבל הם לא חשבו שיש בעיה כלשהי, והניחו שזה רק עניין של זמן עד שגם נגה תקרא היטב.

ובכל זאת -

המורה המליצה על אבחונים דידקטיים והם לא יכלו להתעלם מכך, "כי מה אם בכל זאת המורה צודקת והבעיה של נגה חמורה?".

לכן, הם החליטו לערוך לנגה אבחונים דידקטיים בהקדם ופנו למאבחנת דידקטית.

אבל...

בשיחה מקדימה עם המאבחנת הדידקטית היא שאלה את הוריה של נגה הרבה שאלות – גם על הקשיים הלימודיים וגם על דברים אחרים. המסקנה של המאבחנת הדידקטית הפתיעה את ההורים של נגה, ואולי גם תפתיע אתכם –

היא אמרה שזה לא מתאים לערוך לנגה אבחונים דידקטיים, והמליצה שיערכו לה אבחון פסיכו- דידקטי.

סקרנים לדעת מדוע?

התברר שההורים של נגה עומדים להתגרש, ושבחודשים האחרונים יש מתח גדול בבית בגלל זה. מתח שגם הילדים מן הסתם הרגישו...

ולמה זה משפיע על סוג האבחון שכדאי לערוך?

כי המאבחנת חשבה שבאמת יכול להיות שיש לנגה ליקוי למידה שאפשר לגלות אותו דרך אבחונים דידקטיים, אבל שזה לא הדבר היחידי שנגה מתמודדת איתו.

במילים אחרות, היא הניחה שאולי הקשיים הלימודיים של נגה גם קשורים למתח שיש בבית בגלל הגירושים המתוכננים של ההורים.

ואכן... במסגרת אבחון פסיכו– דידקטי התגלה שיש לנגה ליקוי קל בתחום הקריאה שמקשה עליה, אבל התגלה גם דבר נוסף –

התברר שנגה נמצאת בחרדה גדולה בגלל מה שקורה בין הוריה, ודואגת ממה שיהיה כעת איתה ועם אחיה. לכן היא לא מצליחה להיות מרוכזת בלימודים וההישגים שלה יורדים.

ואם תהיתם מה היו המסקנות של האבחון הפסיכו– דידקטי...

הפסיכולוגית החינוכית שערכה את האבחון המליצה שנגה תקבל עזרה בקריאה, אבל חשוב יותר –

היא המליצה שנגה תתחיל בטיפול רגשי אצל פסיכולוגית קלינית, כדי להצליח להתמודד טוב יותר עם הגירושים הצפויים של ההורים.

ואכן, לאחר תקופה מסוימת שנפגשתי עם נגה ועם הוריה, החרדה של נגה הלכה ופחתה. היא הצליחה להתרכז יותר בבית הספר וההישגים שלה עלו בחזרה.

אוקיי, מילים אחרונות על אבחונים דידקטיים...

אבחונים דידקטיים (וכמובן גם פסיכו- דידקטיים) הם הצעד הראשון בתהליך ההתמודדות עם ליקויי למידה. הם יעזרו לכם ולילדים שלכם להבין עם איזה קושי הם מתמודדים, וגם יתנו להם כלים למימוש היכולות שלהם למרות ליקויי הלמידה.

במילים אחרות, התרומה של אבחונים דידקטיים היא רבה מאד!

לכן, אם המורה של הילד או הילדה שלכם ממליצה לכם על עריכת אבחונים דידקטיים, או אם אתם בעצמכם מרגישים שהילד שלכם מתמודד עם קשיי למידה מתמשכים, אל תתמהמהו וגשו לביצוע אבחונים דידקטיים.

ככל שתערכו אבחונים דידקטיים מוקדם יותר, כך הפגיעה בהישגים הלימודיים של הילד או הילדה שלכם וגם בדימוי העצמי שלהם, תהיה נמוכה יותר.

אז בין אם החלטתם לערוך אבחונים דידקטיים, ובין אם החלטתם לערוך אבחונים פסיכו- דידקטיים, שיהיה לכם בהצלחה רבה!

 

שאלות ותשובות בנושא אבחונים דידקטיים

היכן כדאי לערוך אבחון דידקטי ומה כדאי לבדוק לפני שעורכים זאת?

האם אני זכאי להקלות במבחנים באוניברסיטה?

 

אם אתם מתלבטים לאיזה סוג של אבחונים דידקטיים הילד שלכם זקוק, ואתם רוצים להתייעץ -

אתם מוזמנים ליצור איתי קשר עוד היום!

אם בא לכם לכתוב: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ואם אתם מעדיפים לדבר ישירות, אתם יכולים להתקשר אליי ממש עכשיו: 054-6744136

(אם אני לא זמינה, תשאירו הודעה ואני מבטיחה לחזור בהקדם...)

עינת רדאי

הי! אני עינת רדאי ואני פסיכולוגית קלינית...

רוצים להתייעץ ולשאול אותי שאלות?

אתם מוזמנים לעשות זאת בפורום שלי (לחצו כאן).

ואם אתם מעדיפים לדבר ישירות: 054-6744136

(אם אני לא זמינה, תשאירו הודעה ואני מבטיחה לחזור בהקדם...)

הקליניקה שלי נמצאת בקיבוץ ברור-חיל, שבמועצה האזורית שער הנגב.

אשמח לשמוע מכם!

 
×
יש לכם שאלה?

יש לכם שאלה? משהו מטריד אתכם? רוצים להתייעץ??

אני מזמינה אתכם לשאול אותי שאלות בפורום שלי באתר.

פשוט לחצו כאן כדי להגיע אל הפורום...

ואשתדל לענות לכם במהירות!

נשתמע מעבר לקליק :-)

עינת